Esküvő költséghatékonyan

Fapados Esküvő

Fapados Esküvő

Menyasszonyi kiegészítők 1. rész - A fátyol

2017. június 05. - Fapados Esküvő

Ha a menyasszonyi kiegészítőkre gondolunk, szinte mindig a fátyol ugrik be először. Valószínű, hogy ez a legismertebb kiegészítő, ezért is szentelek egy külön bejegyzést neki. Emellett nem szabad megfeledkezni a menyasszonyi táskáról, kesztyűről...a sort még tudnám folytatni nagyon hosszan, viszont ezekről majd egy külön bejegyzésben olvashattok majd. A mai témánk: a fátyol. 

Sok menyasszony elképzelhetetlennek tartja, hogy fátyol nélkül lépjen az oltár elé. Ezzel én is így voltam, aztán sokáig nézegettem a rólam készült fényképet, amin a fátyol rajtam volt a ruhapróbán és rájöttem, hogy mégsem. Hogy miért nem? Három ok miatt is: alacsony vagyok, így egyáltalán nem érvényesült rajtam még egy válligérő fajta sem; a hercegnős, fodros ruhámhoz már soknak éreztem, a kevesebb több elvet követtem. Végül pedig már akkor tudtam, hogy gyönyörű, mutatós kontyot szeretnék, strasszköves kontytűkkel (utoljára a szalagavatómon volt) és nem akartam, hogy a beletűzött fátyol eltakarja a remekművet. 

A fátylakat a hosszúságuk alapján különböztetjük meg, az egészen kicsiktől az uszályos darabokig. Léteznek olyan menyasszonyi fejdíszek, amik gyakorlatilag helyettesítheti a fátylat: a dísz egyben egy "minifátyol" is, egy apró, arcra leomló tüll darab. 

dapper_essentials.jpg

Amikor a fátyol kérdésben kell döntened, ezeket célszerű mérlegelned:

  • milyen magas vagy? Igenis számít, még ha nem is a legfontosabb. De egy nagyon hosszú, uszályos fátyol nem biztos, hogy legszerencsésebb választás. Utólag el sem tudom képzelni, hogy a 151 cm-mel mit kezdtem volna egy 3 méteres fátyollal.
  • milyen lesz a ruhád? A sellő fazonhoz nagyon jól passzol az uszályos fátyol. 
  • alapszabály, hogy színben és anyagban mindenképpen harmonizáljon a ruhával.
  • légy előrelátó és gondold át, hogy milyen a helyszín adottsága, mire lesz lehetőséged. Ha három különböző helyszínre is kell utazni, akkor egy óriás fátylat igen csak nehéz lehet folyamatosan begyömöszölni az autóba, majd kivenni. Ne nehezítsd meg a helyzetedet, ne érezd úgy, hogy teher viselni.
  • milyen az arcformád? A fátyollal nagyon jól lehet ellensúlyozni a különböző arcformák erős vonalait. Például egy hosszúkás arcformát egy szélesebb fátyollal, amit egy kerek vagy gömb alakú kontyra tűznek, nagyon szép összhatást ad.

És ahogy már megszokhattatok a költségcsökkentő rész se maradhat el. Egy fátyol ára hosszúságtól és anyagtól függően nagyjából 10 000 Ft-tól indul. Ezt a költséget bizony jelentősen lehet csökkenteni, még pedig (nem túlzok) kb. 1 000 Ft-ra. Ez most biztos hihetetlennek tűnik, de az alábbiakat követve nem fog annak tűnni:

  • fátyol nélkül is gyönyörű leszel. Ehhez mindössze egy picit extrább, időigényesebb kontyra van szükséged és kb. 10 db kontytűre (hajtű nagyjából 100 Ft/db áron kapható). A hajad lesz az igazi ékszer. Én is ezt az elvet követtem, igaz a hajam majdnem 2 óráig tartott, de megérte. Az én kontytűim fehérek és kékek voltak. Utóbbi volt a dekoráció és a koszorúslányok ruháinak színe is volt. 
  • fátyol helyett menyasszonyi hajékszer vagy hajpánt. Ezek ára is ezen a vonalon mozog, a csillogó hajékszer minden menyasszonyi ruhát tökéletesen kiegészít, egy virágos hajpánt pedig a vintage stílusú esküvők ideális kiegészítője.
  • ha pedig mindenképpen fátyol: rendelj internetről. Ebben nincs semmi kockázat, pár száz forintért beszerezhetőek az itthon horror áron kapható fátylak. Én a szalonban próbált 15 000 Ft-os fátylamat 800 Ft-ért találtam meg, megszólalásig ugyanolyan volt. Ha bejön, akkor máris nyertél :-)

curated_coffee.jpg

Készítettem nektek Pinteresten egy összeállítást a fátylakról és hajdíszekről itt. Kövessétek a Facebook oldalamat is.

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadoseskuvo.blog.hu/api/trackback/id/tr1812554099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása